zondag 4 maart 2012

Foto tutorial Smokey-eye

Ik heb een goede manier gevonden om een smokey-eye te maken. Ik moet eerlijk toegeven dat ooglooks mijn niet mijn sterkste punt is, maar op deze manier vind ik het er wel goed uitzien. En je hebt bijna geen producten nodig om dit te maken, wat ik precies op mijn oog heb gebruikt is dit:
Cream eyeshader van de hema. €2.50

Mascara van Essence. €2.99 volgens mij

Soort blend kwast ook van Essence. €1.89

Zoals je ziet heb ik budget producten gebruikt, die makkelijk verkrijgbaar zijn, zodat iedereen deze look kan maken!

Stap 1: Trek een dikke lijn langs je bovenste winperrand met een vettig kohlpotlood of de cream eyeshader die ik heb gebruikt. Deze hoeft helemaal niet netjes te zijn, want je gaat om toch vervagen. Dit is wat je nu ongeveer hebt.
Stap 2: Vervaag de lijn de je hebt gemaakt door er met de kwast overheen te gaan. Doe dit tot iets boven je crease. Je kunt bij mij nu heel goed zien wat dat is. Dat is het deel boven je bewegend ooglid. Je kunt hem voelen aan het bot. Je voelt dan een deel van je oogbal en je bot als je er met je vinger langs gaat.


Stap 3: Nu herhaal je de eerste 2 stappen om het nog wat donkerder te maken. Maar nu doe je het aan de buitenkant van je oog, je kunt er ook voor kiezen precies hetzelfde te doen. Ik doe het liever aan de buitenkant. Zo ziet mijn streep eruit.
Dit is het resultaat als je het vervaagt of eigenlijk blendt.



Stap 5: Dan heb je nu de afwerking. Ik heb nog een extra lijn getrokken langs mijn bovenste wimperrand. Nu is het nog wat donkerder. Ook heb ik het heel hoog doorvervaagd, je kunt het natuurlijk ook wat rustiger houden. Nu kun je ook een highlighter onder je wenkbrauwbot aanbrengen. En dan nog de mascara!

Hebben jullie ook een andere manier voor een smokey-eye?

1 opmerking:

  1. Mooi gelukt! Bij mij mislukt het vaak of het blijft niet lang genoeg zitten.

    BeantwoordenVerwijderen

Geef je reactie!