donderdag 1 maart 2012

Favoriet #1 Coconut cream

Degene die de site Beautygloss hebben gelezen hebben er vast wel eens over gehoord, kokos vet of zoals het in de winkels te vinden is: Coconut cream. Mascha van Beautygloss gebruikt het vooral voor haar haar. Maar voordat ik het besloot te kopen, heb ik even meer informatie op internet opgezocht. Het kokos vet in de pot is keihard! Bij ongeveer 25 graden wordt het vloeibaar. Ik bewaar hem dan ook een beetje op een warme plek, zodat ik er niet een gat in hoef te rammen.. En bij mij kan het geen kwaad dat het overstuur gaat, want ik heb hem zo op!
Want je zult niet geloven hoeveel voordelen er aan dit goedje zitten.

1. Je haar: Wat ik net al zei, het is ontzettend goed voor je haar! Ik geloofde het eerst niet zo, want niks kan mijn haar zacht maken. Ik heb heel dik haar dat best veel verzorging nodig heeft en niks heeft ooit echt echt gewerkt. Tot dat ik dit ging gebruiken. Waarschijnlijk wordt er op andere blogs aangeraden om dit 1 keer in de week te doen of misschien zelfs nog minder. Maar ik gebruik het elke keer als ik mijn haren was, dat is dus om de dag. Wat ik dan doe is: Ik laat een beetje smelten tussen mijn hand en verdeel dit door mijn haar tot het helemaal vet is en ik geen stukjes heb overgeslagen. Het ligt aan hoeveel tijd ik heb hoe lang ik het laat zitten, de ene keer laat ik het wel eens een half uur of zelfs langer(!) intrekken, de andere keer spring ik gelijk onder de douche. Je zult niet geloven hoe zacht je haar is en hoe mooi het glimt!

2. Je huid: Je kunt het ook voor je huid gebruiken, maar ik zou het nooit op mijn gezicht doen, omdat het heel vet is. Het is namelijk gewoon een olie. Wel smeer ik er mijn benen mee in. Mijn benen zijn niet overdreven droog ofzo, maar gewoon normaal. Toch vind ik het fijn om ze soms wat extra aandacht te geven, dan alleen bodylotion of butter. Dan neem ik mijn pot kokosvet en neem ik maar een héél klein beetje, want op je huid heb je al snel te veel! Doe dit niet als je je broek erna aan gaat trekken, want het moet wel even intrekken. Maar als het is ingetrokken en je voelt je benen. Ooh zo zacht! Héérlijk.

3. Je lijn en gezondheid: Ik vind persoonlijk niet dat ik moet afvallen en maak dan ook geen gebruik van dit pluspuntje van het product. Je kunt het ook gebruiken, waar het voor bedoeld is! Dat is als bakolie. 2 theelepels per dag door je voeding versnelt je vetstofwisseling. Sommige studies hebben zelfs aangewezen dat je helemaal niet meer aankomt door kokosvet. Als je hier ook nog eens bij gaat sporten, kun je op een zeer gezonde manier afvallen, die alleen maar goed voor je lichaam is! Dat komt doordat kokosvet je weerstand verhoogt. Het doodt namelijk bacteriën en virussen en is daarom een goed middel tegen bijvoorbeeld een griepje!

Kokosvet kun je kopen bij de Tuinen voor €3.99 per 250 ml. Maar ik heb laatst bij de Toko in mijn stad een pot van 500 ml voor ook 3.99 gehaald. Tegenwoordig kun je het ook bij veel supermarkten kopen. Mijn tip is: Kijk eerst even bij de Toko bij jou in de buurt!

En? Heb ik jullie een beetje overgehaald?

2 opmerkingen:

  1. Lijkt me echt een heel fijn product, lees er de laatste tijd steeds meer over. Als ik het een keer tegenkom (we hebben geen Tuinen of Toko in de buurt) zal ik het zeker meenemen! Voorderest kun je erg mooi schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen

Geef je reactie!